SAAB JA37 Viggen - byggtråd
+6
Johan J
magnuswrang
andersk
redbaron
Linkan
MBS
10 posters
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: SAAB JA37 Viggen - byggtråd
redbaron skrev:Såg att en av våra medlemmar fastnat på kort i Borås......
Jo, Niklas rödklädda arm syns till höger (tillsammans med hans Hawk). Mannen i mitten är från Borås modellflygklubb och han till vänster är troligtvis en statist...
Vi var där på Modellflygets Dag (http://www.bmfk.se/flygdagsbilder.htm), vilket var en toppen-träff! Välordnat, trevligt och flyg i luften nästan hela tiden.
En rote Viggen
I helgen fick jag besök av Göran Grenander och hans blivande AJSF 37. Mycket roligt!
På bilden nedan syns lite av skillnaderna mellan JA och AJSF: fenans framkant och höjd, plus att kroppen är 9 mm kortare på AJSF (mellan canarden och vingens framkant).
Görans modell är klar för målning (fyrfärgskamouflage) och putsen på ytan är verkligen jämn! Han berättade även att stället (infällbart) skall kläs med plastdetaljer för skalariktighetens skull och att förarrummet skall få viss instrumentering.
På bilden nedan syns lite av skillnaderna mellan JA och AJSF: fenans framkant och höjd, plus att kroppen är 9 mm kortare på AJSF (mellan canarden och vingens framkant).
Görans modell är klar för målning (fyrfärgskamouflage) och putsen på ytan är verkligen jämn! Han berättade även att stället (infällbart) skall kläs med plastdetaljer för skalariktighetens skull och att förarrummet skall få viss instrumentering.
Klart
Nu är Viggen-projektet klart. Skoj!
Jag har flugit min prototyp 15 ggr nu och kommit över de första flygningarnas "nervpåkänningar". Modellen har inga hyss för sig men den bromsar in kraftigt vid skarp kurvtagning (vilket orginalet enl. uppgift också gjorde). Om man i dessa lägen ger fullgas blir resultatet att modellen sladdar genom kurvorna. Ser riktigt läckert ut!
Bilden nedan visar Göran Grenanders Viggen på Vårgårda flygfält den 1/11.
/Magnus
Jag har flugit min prototyp 15 ggr nu och kommit över de första flygningarnas "nervpåkänningar". Modellen har inga hyss för sig men den bromsar in kraftigt vid skarp kurvtagning (vilket orginalet enl. uppgift också gjorde). Om man i dessa lägen ger fullgas blir resultatet att modellen sladdar genom kurvorna. Ser riktigt läckert ut!
Bilden nedan visar Göran Grenanders Viggen på Vårgårda flygfält den 1/11.
/Magnus
Såg på SöderRCHobbys hemsida att det finns byggsatser till salu.
Det tycker jag är fantastiskt roligt.
Det är bara att gratulera och önska all fortsatt framgång Magnus
andersk- Antal inlägg : 121
Registration date : 08-02-05
andersk skrev:Såg på SöderRCHobbys hemsida att det finns byggsatser till salu.
Tack!
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sida 4 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet