Träffen i Augusti 18
+5
Johan J
Psilow
Emil
Linkan
Staffan B
9 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Träffen i Augusti 18
Hej alla gubbar! Vore bra att höra hur det verkar med flyg och ev. trevligheter lördagen den 18. Träffen pågick från förmiddag till mycket sen kväll förra året. Vi fick ihop ca 35 maskiner, inte dåligt. Linkan och Andreas verkar upptagna med bröllop den Lördan, hur är det med er övriga ??
Hör av er på denna sidan allt eftersom ni vet bättre om ledigheter från familj mm. Bra att veta så jag vet hur mycket vi ska dra på. Tält, musik mm.
Hör av er på denna sidan allt eftersom ni vet bättre om ledigheter från familj mm. Bra att veta så jag vet hur mycket vi ska dra på. Tält, musik mm.
Staffan B- Ordförande
- Antal inlägg : 743
Registration date : 11-03-09
Sv: Träffen i Augusti 18
Ja, som det ser ut nu så kan jag nog närvara på dagen och en bit in på eftermiddagen, men missar tyvärr grillningen och allt gott sketsnack .
Linkan- Den gamble ordföranden
- Antal inlägg : 898
Registration date : 06-12-05
Jag tänkte dyka upp med ett gäng kärror på dagen. Jag har lite kvällsaktiviteter, så jag åker hem vid 8-tiden.
Emil- Antal inlägg : 352
Registration date : 11-01-13
18:e Augusti
Jag kommer att vara med större delen av dagen men ska vara på kalas nere i Särö kl. 18.00 så jag avviker nog vid tre halvfyra tiden.
Psilow- Antal inlägg : 11
Registration date : 09-05-02
Väderprognoser är lustiga, när jag kollade igår visade både Smhi o Yr dåligt väder med regn på Lördag, när jag kollade nu så har båda ändrat sig till hyfsat väder. Vi får se hur det blir på Lördag, som det verkar hittils så blir det nog bara folk fram till em/ afton. Frågan är väl om man ska ta i för mycket, räcker kanske med lite grillning fram på eftermiddagen ?
Staffan B- Ordförande
Om du frågar mig så räcker det mig grillning på kvällen och att vi inte tar i för mycket. Egentligen räcker det med bra väder :-)
Jag kommer med största sannolikhet en sväng på kvällen..
Johan J- Fältchef
- Antal inlägg : 323
Registration date : 06-11-27
Man blir lite trött men vi verkar få klasiskt flygväder som altid på våra träffar.
http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/land/hourByHourTable.do?geonameid=2726756&starttime=2012-08-17 22:00:00&endtime=2012-08-18 22:00:00
http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/land/hourByHourTable.do?geonameid=2726756&starttime=2012-08-17 22:00:00&endtime=2012-08-18 22:00:00
michael- Antal inlägg : 7
Registration date : 07-03-22
Igår drog jag över fältet med mossrivaren, klipper det i morn eller fredag så det är i form för lördagen =)
Johan J- Fältchef
- Antal inlägg : 323
Registration date : 06-11-27
michael skrev:Man blir lite trött men vi verkar få klasiskt flygväder som altid på våra träffar.
Jaddu! det här med väder, det hoppar hit o dit Vi får se hur det artar sig, i värsta fall får vi väl åka hem igen
Staffan B- Ordförande
Johan J skrev:Igår drog jag över fältet med mossrivaren, klipper det i morn eller fredag så det är i form för lördagen =)
Jättebra! Som sagt!? Vädret ??
Staffan B- Ordförande
Ja men vad mycket mer kaffe vi kan dricka och tänk vilka modellflygbravader vi kan ljuga ihop för varandra:)
Vi ses
Michael W
Vi ses
Michael W
Jag kommer förbi eftermiddag/kväll var tanken
Lars- Antal inlägg : 62
Registration date : 06-12-20
Jag kommer antagligen förbi på kvällen/eftermiddag
max- Antal inlägg : 34
Registration date : 11-06-26
Hoppas att ni får bra väder! Nu har vi också fått en depåyta som är värd namnet, bra jobbat! Det blev kanonbra!!
Linkan- Den gamble ordföranden
- Antal inlägg : 898
Registration date : 06-12-05
Ja, hoppas kan man, men väderprognoserna för Lördagen är allt annat än bra.Vet att det finns något som kallas regndans men finns det något för sol ? Medtag flytväst och sjöflyg, gärna någon båt också
Staffan B- Ordförande
Sitter precis och tittar på prognosen för i morgon, verkar regna till ca 1400 så det är väl ingen ide att åka för tidigt. Avvaktar lite så man ser vartåt det lutar. Inte speciellt kul att sitta i regn 8 timmar . Kommentarer??
Staffan B- Ordförande
Vi hörs av i morgon
Michael W
Michael W
Staffan B- Ordförande
Vad tror ni gubbar, kommer någon ut?
VictorBjörkman- Antal inlägg : 72
Registration date : 11-08-16
Ja, hur gör vi? Efter samtal med Michael W om väder och förmodligen ett mycket blött fält, åker han nog inte ut idag utan försöker imorgon istället. Jag själv ligger lågt och avvaktar ev, hur det ser ut i afton. Ingen ide med några större arrangemang, ändå fritt fram för de som vill ut ändå! Vädret ser betydligt bättre ut i morgon, så vi kan väl göra ett försök då de som kan och vill. Slå mig gärna en signal.
Staffan B- Ordförande
VictorBjörkman skrev:Vad tror ni gubbar, kommer någon ut?
Som det verkar just nu Victor, så avvaktar en del fram till aftonsidan.
Staffan B- Ordförande
Jag är på fältet nu. Det blåser mindre än förra året:-). Klart flygbart. Jag stannar ett tag ovh hoppas någon mer vågar sig ut.
Jag är fortfarande på fältet, har flugit ett tiotal vändor. Någon annan påväg in?
Sida 1 av 2 • 1, 2
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet