Scottish Aviation/ Bulldog (SK 61)
+4
Admin
Johan J
MBS
Linkan
8 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Uppdatering, några bilder
Toppen tittar ut undertill. Den som tittar noga ser trottelservot och även det hemmagjorda avgasröret syns tydligt.
Motorn fick vridas något för att inte insugningröret skulle kollidera med infästningen till noshjulet, trångt var ordet!
Fena och stabbe monterat ,rödblink på toppen av sidorodret.
En lucka....
....som döljer strömbrytaren. Fjäder från en kulspetspenna håller luckan stängd och öppen.
Jag monterade kulleder till hödrodret, kommer även att göra detta på skeven.
Motorn fick vridas något för att inte insugningröret skulle kollidera med infästningen till noshjulet, trångt var ordet!
Fena och stabbe monterat ,rödblink på toppen av sidorodret.
En lucka....
....som döljer strömbrytaren. Fjäder från en kulspetspenna håller luckan stängd och öppen.
Jag monterade kulleder till hödrodret, kommer även att göra detta på skeven.
Linkan- Den gamble ordföranden
- Antal inlägg : 898
Registration date : 06-12-05
Fortsättning....
Då är kroppen i stort sett klar.... Jag har klistrat på diverse varningstexter mm, alla är långt ifrån skalariktiga men det ser lite roligare ut.
Även landningsstrålkastaren sitter på plats. En liten LED ficklampa från Kjell & CO fick sätta livet till och efter en del filande, limande och lödande så sitter den i vingens framkant. Arbetet ska inte granskas under lupp men på någon meter ser det bra ut:
Fortsättning följer...
Även landningsstrålkastaren sitter på plats. En liten LED ficklampa från Kjell & CO fick sätta livet till och efter en del filande, limande och lödande så sitter den i vingens framkant. Arbetet ska inte granskas under lupp men på någon meter ser det bra ut:
Fortsättning följer...
Det närmar sig...
Kärran börjar bli färdig! Kunde inte låta bli att montera ihop och kolla resultatet. Det återstår dock en hel del småsaker men som sagt, det börjar likna något:
Sv: Scottish Aviation/ Bulldog (SK 61)
Då återstår det inte många timmar innan det är helt färdigt. Hoppas på en tidig vår!
Ser jättefin ut!
Men vänta inte på våren, SK 61 hade ju skidor!
Men vänta inte på våren, SK 61 hade ju skidor!
Här hänger hon helt färdig i taket och väntar! Fixat till antenn på ryggen, lite fler små märkningar och halkskydd för piloten på vingen. Några timmars programering blev det innan jag fick alla funktioner som jag ville ha dem.
Snyggt! Ser fram emot att se den i luften..
Visste inte att du höll dig med så fina motorer som man ser spår av i bakgrunden
Visste inte att du höll dig med så fina motorer som man ser spår av i bakgrunden
Johan J- Fältchef
- Antal inlägg : 323
Registration date : 06-11-27
Då har hon varit i luften! Som alltid när det är premiär så är pulsen lite högre än vanligt men det hela gick fantastiskt bra. Det har ju blivit några premiärer under åren men detta tror jag var första gången som jag inte har behövt trimma något! Visst kändes det kärran är lite tung men stabiliteten var det sannerligen inga bekymmer med. Även farten vid landning var fullt acceptabel. Lite ovant med noshjul, när man sparkar sidoroder vid start så svänger det direkt. Motorn räckte till bra även om man fick rulla en ganska lång bit innan maskinen kom i luften, detta tror jag är ganska vanligt med noshjulskärror. Fotograferat och filmat blev det också, väntar med spänning Staffan!
Ligger några bilder på flygdagboken men är inte säker på hur man laddar upp film.
Staffan B- Ordförande
- Antal inlägg : 743
Registration date : 11-03-09
Modellens vikt är 3,7 kg med torr tank.
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet