Inomhusflyg i höst och vinter
5 posters
Sida 1 av 1
Är du intresserad av att deltaga?
Det verkar som om det kan bli chans till inomhusflyg framöver för de som är intresserade.
Inriktningen är söndagkvällar ca 2 ggr i månaden i en hall i Lerumsområdet (15 min från Alingsås).
Det verkar också som om vi kan få ett schysst erbjudande på lämpliga grejer.
Jag återkommer när jag vet mer.
Johan
Inriktningen är söndagkvällar ca 2 ggr i månaden i en hall i Lerumsområdet (15 min från Alingsås).
Det verkar också som om vi kan få ett schysst erbjudande på lämpliga grejer.
Jag återkommer när jag vet mer.
Johan
Johan R- Antal inlägg : 92
Registration date : 07-05-01
Sv: Inomhusflyg i höst och vinter
Coolt!!
Vad ska man ha för grejjer när man flyger inomhus.......antar att det är depron som gäller. Får fixa det då
Kan tänka mig att Dr1 inte funkar så bra.......
Vad ska man ha för grejjer när man flyger inomhus.......antar att det är depron som gäller. Får fixa det då
Kan tänka mig att Dr1 inte funkar så bra.......
redbaron- Antal inlägg : 168
Registration date : 07-12-29
Jodå, tack Johan för du tog upp ämnet!
Nu på söndag 19/10 flyger vi inomhus i Lerums Gymnasiums idrottshall (Dergården).
Alingsåsvägen 9 i Lerum om någon undrar var. (Bra vägnamn?.... )
Tyvärr fick vi inte de bästa tiderna nu på första bokningen men vi fick i alla fall tid från 20.30 till 23.00!
30:- per pilot .
Välkomna!
Per R
Nu på söndag 19/10 flyger vi inomhus i Lerums Gymnasiums idrottshall (Dergården).
Alingsåsvägen 9 i Lerum om någon undrar var. (Bra vägnamn?.... )
Tyvärr fick vi inte de bästa tiderna nu på första bokningen men vi fick i alla fall tid från 20.30 till 23.00!
30:- per pilot .
Välkomna!
Per R
Per R- Antal inlägg : 5
Registration date : 08-10-16
Hej,
Jag åkte till Dergården, många skapelser i luften. Verkade mest vara Gråbo-piloter som flög.
Min deltavinge var nog för snabb för lokalen, ordinär gympasal, så den fick bli på marken. Måste skaffa en något långsammare depronkärra.
I praktiken så får man ju hålla till på en halva eller mindre i lokalen när 3-4 ska flyga samtidigt. Speciellt med de små microhelikoptrarna, dom är ju svåra att se och parera för i luften.
Jag åkte till Dergården, många skapelser i luften. Verkade mest vara Gråbo-piloter som flög.
Min deltavinge var nog för snabb för lokalen, ordinär gympasal, så den fick bli på marken. Måste skaffa en något långsammare depronkärra.
I praktiken så får man ju hålla till på en halva eller mindre i lokalen när 3-4 ska flyga samtidigt. Speciellt med de små microhelikoptrarna, dom är ju svåra att se och parera för i luften.
andersk- Antal inlägg : 121
Registration date : 08-02-05
Hallojsan alla flygare!
Söndagen den 2/11-08 kl 12-15 tänkte vi i Lerum åka till Alingsås, för att flyga i Alströmerhallen.
Denna lokalen verkar vara större än Dergården i Lerum, som vi var i sist.
Vi hoppas på mycket folk o sköj!!!!
Alla mycket välkomna!!
OBS! Ta med allt som flyger!!!
Micro helisarna som Anders skriver om är dessa:
http://www.walkera.com/en1/particular.jsp?pn=Z64%233B0304
"Riktiga" 4-Kanalare
PS
Vår hobbyhandlare i Lerum håller på att sätta ihop billiga paket för inomhusflyg, han kommer ut med detta i slutet på veckan, då hans nya hemsida också skall vara klar... Återkommer..
DS
Per R
Söndagen den 2/11-08 kl 12-15 tänkte vi i Lerum åka till Alingsås, för att flyga i Alströmerhallen.
Denna lokalen verkar vara större än Dergården i Lerum, som vi var i sist.
Vi hoppas på mycket folk o sköj!!!!
Alla mycket välkomna!!
OBS! Ta med allt som flyger!!!
Micro helisarna som Anders skriver om är dessa:
http://www.walkera.com/en1/particular.jsp?pn=Z64%233B0304
"Riktiga" 4-Kanalare
PS
Vår hobbyhandlare i Lerum håller på att sätta ihop billiga paket för inomhusflyg, han kommer ut med detta i slutet på veckan, då hans nya hemsida också skall vara klar... Återkommer..
DS
Per R
Per R- Antal inlägg : 5
Registration date : 08-10-16
japp d ska bli sköj o testa på den hallen! ja va o kikade lite o den va mycket större än dergårdens idrottshall /martin p
Martin P- Antal inlägg : 4
Registration date : 08-10-23
tjena IGEN! nån som e intresserad av lite kul tävlingar typ limbo? va de enda jag kom på hehe. nån som har ett förslag kanske? martinp
Martin P- Antal inlägg : 4
Registration date : 08-10-23
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet