Atlas van Lines ( Ooops! Igen! )
+4
redbaron
Emil
Linkan
Staffan B
8 posters
Sida 5 av 6
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: Atlas van Lines ( Ooops! Igen! )
Sicken olycka, jag lider med dig. Tyvärr har jag ingen erfarenhet från dylikt, så lida med dig är det enda jag kan göra
Emil- Antal inlägg : 352
Registration date : 11-01-13
Har börjat slipa ner den så vi får se hur det går!
Staffan B- Ordförande
- Antal inlägg : 743
Registration date : 11-03-09
Hittade en liten käck GPS logger som klarar mäta det mesta även kaloriförbrukning, vad man nu skall ha det till tänkte mest mäta topphastigheter, gissa i vad !
Staffan B- Ordförande
Vilken underbar liten sak! En sådan måste jag ha!
Jag kan ju tänka mig hur det kommer att låta framåt vårkanten när du kommer hem till frugan efter ett "träningspass":
-Jag brände 2700 kcal och 19 km på 27 minuter och, tro det om du vill, men jag toppade på 89km/h!
Mer allvarligt talat: vad väger den och vilka dimensioner har den? M a o, går den att stoppa i en "normal-liten" flygmodell?
Jag kan ju tänka mig hur det kommer att låta framåt vårkanten när du kommer hem till frugan efter ett "träningspass":
-Jag brände 2700 kcal och 19 km på 27 minuter och, tro det om du vill, men jag toppade på 89km/h!
Mer allvarligt talat: vad väger den och vilka dimensioner har den? M a o, går den att stoppa i en "normal-liten" flygmodell?
Svaret är : 43 x 68,6 x 21,6 mm. vikt 57 gram och ruskigt kompetent! Mäter allt "nästan" Sök Garmin edge 500 !
Staffan B- Ordförande
Jösses, det var ett snabbt svar! Tack! M a o, mitt skämt ovan visade sig vara fakta!
Alltid snabb! Joddå, testade den på skoj på väg till Borås T o R , har sedan ett program i datorn som loggar det mesta så man kan jämföra olika resultat. Som sagt, medelfart, maxfart, höjd skillnader, sträcka och mycket mer. Ritar även ut sträckan, höjdskillnader som diagram + att man kan öppna sträckan i Google earth Helt sanslöst!
Priset tja ca, 1700:-
Priset tja ca, 1700:-
Staffan B- Ordförande
Bra pryl! Skönt att kunna få fakta. Vattentät Står det något om hur många G den får utsättas för .
Linkan- Den gamble ordföranden
- Antal inlägg : 898
Registration date : 06-12-05
Linkan skrev:Bra pryl! Skönt att kunna få fakta. Vattentät Står det något om hur många G den får utsättas för .
Vet inte om det har någonting med det att göra men på Televerkets sidor står det något om 4G
Staffan B- Ordförande
Har inte haft nån större arbetslust i helgen, har varit rätt tufft på jobbet i veckan. Men fick lackat botten i varje fall.
Kåpan som följde med går nog inte att använda så jag får nog göra en ny, motorutrymmet måste också bli vattentätt.
Vi hörs vidare! Den gamle...
Kåpan som följde med går nog inte att använda så jag får nog göra en ny, motorutrymmet måste också bli vattentätt.
Vi hörs vidare! Den gamle...
Staffan B- Ordförande
Atlasen har inte försvunnit, ligger bara på is ett kort tag, vill göra färdig elbåten om ni undrar vart den tog vägen!
Staffan B- Ordförande
Fick en "stund" i boden i kväll, ändå sopor på tv:n.
Kylplattan provmonteras.
Enda servot som behövs, Käckt!
Lite hårdvara.
Vattenavloppet
Klippa o klistra igen. Ny lucka skall tillverkas.
Luckramen klar.
En bit till.
Sprutspackling. Bygger ingen extrem båt med mycket lull-lull, utan detta är bara ett enkelt bygge för att testa borstlösa motorer.
Målning innuti.Vi hörs. Den gamle...
P:S: Appropå ordspråket nedan, boden spricker snart också!!
Kylplattan provmonteras.
Enda servot som behövs, Käckt!
Lite hårdvara.
Vattenavloppet
Klippa o klistra igen. Ny lucka skall tillverkas.
Luckramen klar.
En bit till.
Sprutspackling. Bygger ingen extrem båt med mycket lull-lull, utan detta är bara ett enkelt bygge för att testa borstlösa motorer.
Målning innuti.Vi hörs. Den gamle...
P:S: Appropå ordspråket nedan, boden spricker snart också!!
Staffan B- Ordförande
En trevlig liten båt det där. Heter den något, eller har du designat själv?
Nej ! Det har jag inte. Fick tag på den uppe på hobbymarknaden i Falköping i höstas, var väl inte meningen men snubben ville bli av med alla båtprylar så han skänkte ju nästan bort allt. Tog med den för skoj skull. Det var bara skrovet så resten har jag byggt själv efter huvet Hur som helst heter båten Sporster 20, numret var ofta storleken på motor precis som flyg. Det är ursprungligen en Rip Max byggsats någon gång från tidigt 70 tal. 20 motor på den tiden hade väl ingen effekt att tala om så det ska bli väldigt intressant att se vad den gör med en ca 800 watts borstlös motor på 70 Amp. Är inte speciellt snygg i formen, påminner om ett strykjärn men förmodligen blir det världens snabbaste strykjärn, OBH NordicaEmil skrev:En trevlig liten båt det där. Heter den något, eller har du designat själv?
Kanske ett bra namn eller??
Staffan B- Ordförande
Regeringen har sammanträde på annan ort! Snabbt ut
Lackat locket o monterat lucklåsningar.
Inte mycket!
Nästan klart, väntar på lite alurör bara.
Slutresultatet! lite dekaler el. liknande skulle inte sitta fel, kronmärket längst fram eller hur Magnus?? Sedan har vi en J 33:a.
Lackat locket o monterat lucklåsningar.
Inte mycket!
Nästan klart, väntar på lite alurör bara.
Slutresultatet! lite dekaler el. liknande skulle inte sitta fel, kronmärket längst fram eller hur Magnus?? Sedan har vi en J 33:a.
Staffan B- Ordförande
Ser grymt bra ut! Jag antar att det känns lite nesligt att det ligger is på sjöarna. Hoppas att du har ett stort badkar att provköra i
Lyssnade på vad du sa Emil. Tur att frugan jobbar bara för nu måste jag torka golvet och byta sockar.Emil skrev:Ser grymt bra ut! Jag antar att det känns lite nesligt att det ligger is på sjöarna. Hoppas att du har ett stort badkar att provköra i
Var ute igårkväll och fick tillverkat en kylmantel till motorn.
"Provkörning!
Detta är tomgång för att se om kylningen fungerar, och det gör den alldeles utmärkt. Provade sedan att gasa på och det skulle jag inte gjort, tömde halva baljan
Bygget är nu färdigt endast ev.dekorering kvar och väntan på isfritt !!
Den gamle...
Staffan B- Ordförande
Ha ha, verkar fungera bra alltså! Synd att isen har börjat lägga sig...
Linkan- Den gamble ordföranden
- Antal inlägg : 898
Registration date : 06-12-05
Ja! Det blir nog att såga upp en ränna.Linkan skrev:Ha ha, verkar fungera bra alltså! Synd att isen har börjat lägga sig...
Nåja! upp på hyllan med den och fram med AVL igen. Slipade ner den i natt och lackade om den idag, blir inte 100 men nu får det duga!
Får vänta tills det har torkat nu, så imorgon skall jag börja skruva tillbaka hårdvaran, det skall bli kul
Den gamle...
Staffan B- Ordförande
Där ser man att hårt arbete ger resultat. Bra jobbat!
Blev en stund i boden igen. Varit på kalas så det blev inte så lång stund, inga märkvärdiga bilder men det visar ju att vissa av oss lever. ( pik! )
Var irriterad över att alltid försöka hitta laddgrejerna och hitta en plats att ladda på, alltid rörigt så jag byggde en laddplats.
Fick också byggt fenan som skall hålla igen i kurvorna.
Radioutrymmet klart, bara linkaget till rodret kvar.
Slangar och trottel länkage på plats.
Det var det hela för idag! Den gamle...
Var irriterad över att alltid försöka hitta laddgrejerna och hitta en plats att ladda på, alltid rörigt så jag byggde en laddplats.
Fick också byggt fenan som skall hålla igen i kurvorna.
Radioutrymmet klart, bara linkaget till rodret kvar.
Slangar och trottel länkage på plats.
Det var det hela för idag! Den gamle...
Staffan B- Ordförande
Ser bra ut, måste vara en skön känsla att vara i mål. Passa på och njut, för snart kommer du börja bli rastlös och starta ett nytt bygge....eller hur?
Är alltid rastlös, har lite idee'r men får bita ihop nu, måste även försöka få lite flygplan färdiga framför allt den nya! Nej! jag skojar bara, får allt pyssla med de jag redan har Grejade med tankinstallationen i AVL en stund ikväll, är nästan färdigt. Måste tillverka ett tryckuttag på pipan bara. Är ju arbetsdag i morgon igen så det får inte bli för sena kvällar, är skitseg på morgnarnaEmil skrev:Ser bra ut, måste vara en skön känsla att vara i mål. Passa på och njut, för snart kommer du börja bli rastlös och starta ett nytt bygge....eller hur?
Staffan B- Ordförande
En liten stund igen!
Tankinstallationen.
Två tryckuttag, ett till tanken den andra till proppellertrumman
Axialkullager för att ta upp trycket, (test).
Den kanske flyger, mätte upp varvtalet till 26190 rpm på 3 celler, går hänga på ytterligare 2 st. Skulle isåfall ge runt 40000 rpm
På återhörande, Den gamle...
Tankinstallationen.
Två tryckuttag, ett till tanken den andra till proppellertrumman
Axialkullager för att ta upp trycket, (test).
Den kanske flyger, mätte upp varvtalet till 26190 rpm på 3 celler, går hänga på ytterligare 2 st. Skulle isåfall ge runt 40000 rpm
På återhörande, Den gamle...
Staffan B- Ordförande
Nu blev jag nyfiken igen. Varför ett tryckuttag till propellertrumman, återvinna lite olja för och smörja?
Det skall bli spännande att se båda båtarna studsa omkring på böljorna!
Det skall bli spännande att se båda båtarna studsa omkring på böljorna!
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sida 5 av 6
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet