Eftersnack Helgträffen 20110820
+2
magnuswrang
Linkan
6 posters
Sida 1 av 1
Eftersnack Helgträffen 20110820
Vad lyckat det blev! Stor tack till samtliga som hjälpte till (speciellt Staffan)! Efter att ha väntat hela dagen på att vinden skulle lugna sig eller iallafall vrida sig i fältets längdriktning så flögs det flitigt under några timmar på eftermiddagen/kvällen. Ca 30 modeller fanns att beskåda under dagen, mycket roligt! En härlig gemenskap som avslutades med grillning och filmvisning, ingenting saknades egentligen denna lördagen. Det fotograferades flitigt också och detta ser vi med spänning fram emot att få beskåda. Vill vi göra detta igen? -Ja säger jag!
Det pratades även lite om att fixa en enkel sjöflyg-och-övriga-flytetygträff på höstkanten. Det låter också trevligt tycker jag.
/Jonas
Det pratades även lite om att fixa en enkel sjöflyg-och-övriga-flytetygträff på höstkanten. Det låter också trevligt tycker jag.
/Jonas
Linkan- Den gamble ordföranden
- Antal inlägg : 898
Registration date : 06-12-05
Hej på er!
Hej alla trevliga modellflygväner!
Jag håller med ovan skrivare helt j..... underbrar roligt hoppas på mer såna träffar verkar ha gått uppsving i klubben.
Ser fram imott underbara bilder.
Jag håller med ovan skrivare helt j..... underbrar roligt hoppas på mer såna träffar verkar ha gått uppsving i klubben.
Ser fram imott underbara bilder.
magnuswrang- Antal inlägg : 240
Registration date : 08-01-04
Sv: Eftersnack Helgträffen 20110820
Vilken fantastisk uppslutning och vad många fina kärror vi har i klubben!
Tyvärr var jag bara med på slutet och av planerna att sova över blev det intet pga idrottande barn.
Men nästa gång skall jag både flyga, dricka dryck, ljuga med Staffan och sova på fältet!
Underbart trevligt mina goda modellflygkamrater.
Särskilt tack till Staffan för ditt härliga engagemang och fixande!
// Johan R
Tyvärr var jag bara med på slutet och av planerna att sova över blev det intet pga idrottande barn.
Men nästa gång skall jag både flyga, dricka dryck, ljuga med Staffan och sova på fältet!
Underbart trevligt mina goda modellflygkamrater.
Särskilt tack till Staffan för ditt härliga engagemang och fixande!
// Johan R
En grym dag och kväll! Extra tack till Staffan - Mannen som kan ordna. Jag tackar och bockar.
/Emil
/Emil
Emil- Antal inlägg : 352
Registration date : 11-01-13
Man tackar för ovationerna men det är ju fler som jobbar också, Jonas j bl.a. ser till att fältet är som en asfaltbana snart. Hur som helst tycker jag sådana här träffar är skitkul så jag jobbar mer än gärna med det.
Träffen blev ju lyckad och jag är mycket nöjd med alla som ställde upp och kom och förgyllde dagen, synd bara att det blåste så men ok. vi slapp ju regn i varje fall. Man kan ju inte begära allt.
Som Linkan ovan säger så skall vi försöka oss på en sjöflygdag ( båt kanske också ,förlåt ) innan vintern kommer, så nästa utmaning är att plocka fram en lämplig maskin och sätta flottörer på den för att testa sjöflyg.
Det är underbart se en sjöflygkärra komma in lågt i solnedgången. rita två spår i vattnet och taxa in till stranden( fan vad romantisk jag blir) Det är dj.kligt kul. Alltså! dyk ner i lådorna och se om ni kan få ihop något skoj, får själv göra likadant har inget på floats just nu men det går säkert att lösa.
Lägger en tråd så kan vi diskutera frågor o svar ang. sjöflyg.
Den gamle...
P:S försökte lägga ut bilder från träffen men servern på Modellflygs sida kraschade bara hela tiden, återkommer senare med dem.
Träffen blev ju lyckad och jag är mycket nöjd med alla som ställde upp och kom och förgyllde dagen, synd bara att det blåste så men ok. vi slapp ju regn i varje fall. Man kan ju inte begära allt.
Som Linkan ovan säger så skall vi försöka oss på en sjöflygdag ( båt kanske också ,förlåt ) innan vintern kommer, så nästa utmaning är att plocka fram en lämplig maskin och sätta flottörer på den för att testa sjöflyg.
Det är underbart se en sjöflygkärra komma in lågt i solnedgången. rita två spår i vattnet och taxa in till stranden( fan vad romantisk jag blir) Det är dj.kligt kul. Alltså! dyk ner i lådorna och se om ni kan få ihop något skoj, får själv göra likadant har inget på floats just nu men det går säkert att lösa.
Lägger en tråd så kan vi diskutera frågor o svar ang. sjöflyg.
Den gamle...
P:S försökte lägga ut bilder från träffen men servern på Modellflygs sida kraschade bara hela tiden, återkommer senare med dem.
Staffan B- Ordförande
- Antal inlägg : 743
Registration date : 11-03-09
Hej igen! nytt försök, gick bättre idag.
KONCENTRATION TYST!!!
Har fler bilder men det får räcka för denna gång.
Den gamle...
KONCENTRATION TYST!!!
Har fler bilder men det får räcka för denna gång.
Den gamle...
Staffan B- Ordförande
Mycket fina bilder ni har tagit! Gillar speciellt när Staffan hånglar med bilen !
Linkan- Den gamble ordföranden
- Antal inlägg : 898
Registration date : 06-12-05
Tja! dom går ofta igång om dom får en puss!!
Staffan B- Ordförande
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet