Tisdag 26/7
4 posters
Sida 1 av 1
Tisdag 26/7
Kanonfin flygkväll, gott om maskiner på fältet!
Corsairen fick känna på lite motstånd i luften, dock inte från någon Zero utan en Monsun . Inga större skador på min maskin, hade beräknat reparationstiden till en kväll men efter att ha börjat titta närmare i tankutrymmet och på tanken så visar det sig att tanken har haft en liiiiten spricka under lång tid . Så det blir till att byta en del balsa och plywood. Men kärran börjar närma sig 25 timmar i luften och förtjänar en liten service.
Monsunen verkade också lindrigt skadad, värre var det nog för piloten som satt i som fick en APC 14X6 i nacken....
Övriga piloter på fältet slogs med flygmyror, flög och hade trevligt. Någon hade ett väldig långt gummiband att veva upp ....
Corsairen fick känna på lite motstånd i luften, dock inte från någon Zero utan en Monsun . Inga större skador på min maskin, hade beräknat reparationstiden till en kväll men efter att ha börjat titta närmare i tankutrymmet och på tanken så visar det sig att tanken har haft en liiiiten spricka under lång tid . Så det blir till att byta en del balsa och plywood. Men kärran börjar närma sig 25 timmar i luften och förtjänar en liten service.
Monsunen verkade också lindrigt skadad, värre var det nog för piloten som satt i som fick en APC 14X6 i nacken....
Övriga piloter på fältet slogs med flygmyror, flög och hade trevligt. Någon hade ett väldig långt gummiband att veva upp ....
Linkan- Den gamble ordföranden
- Antal inlägg : 898
Registration date : 06-12-05
Sv: Tisdag 26/7
Så här kan det se ut när en Corsair försökt tugga i sig en Monsun..
Gnidigt av blå färg på min vita vinge har den också gjort
Gnidigt av blå färg på min vita vinge har den också gjort
Johan J- Fältchef
- Antal inlägg : 323
Registration date : 06-11-27
Fältchef och Odförande!
Hej lite lustigt att dom två nossar på varandra efter så många flyg timmar som dom har i hop.....
Ska komma ut med min kärra snart efter alla sem äventyr måste ju upp innan 20/8 för då är det ju nattläger.....
Mvh Bensin Magnus
Ska komma ut med min kärra snart efter alla sem äventyr måste ju upp innan 20/8 för då är det ju nattläger.....
Mvh Bensin Magnus
magnuswrang- Antal inlägg : 240
Registration date : 08-01-04
Hur gick detta till?? I luften eller på backen?
Staffan B- Ordförande
- Antal inlägg : 743
Registration date : 11-03-09
I luften, en tight rote. Det var inte så långt ner till marken.
Linkan- Den gamble ordföranden
- Antal inlägg : 898
Registration date : 06-12-05
Väl tight snuskpelle!!
Staffan B- Ordförande
- Antal inlägg : 743
Registration date : 11-03-09
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet