AMFK Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Skärpning!

2 posters

Gå ner

Skärpning! Empty Skärpning!

Inlägg av Johan J tis 12 jul 2011, 23:30

Har den sista tiden sett lite väl många modellflygare som inte riktigt har koll på sina modeller och flyger över segelflygarnas område, inte bra.. Även om det, som någon sa, inte var någon där vid ett av tillfällena är det ingen ursäkt alls.

Delar härmed i egenskap av fältchef ut en kollektiv bestraffning och uppmanar till allmän skärpning Evil or Very Mad

Sen finns det några enkla tips och regler som kan vara värt att påminna om när man ändå är igång;

Ställ upp i banans ände vid start om man inte har en extremt motorstark modell, då har man hela fältet på sig om det inte går som man vill.
Starta absolut inte med modellen vänd mot segelflygarna område! Då får man svänga precis efter start, om man överhuvudtaget ska lyckas med att inte komma ut över förbjudet territorium.
Samma efter start, se till på att vara beredd och sväng bort från tidigare sagda område, inte mot..

Sist men inte minst, ut och flyg mer och ha roligt!
Johan J
Johan J
Fältchef

Antal inlägg : 323
Registration date : 06-11-27

Till överst på sidan Gå ner

Skärpning! Empty Sv: Skärpning!

Inlägg av Johan J mån 01 aug 2011, 21:07

Jag har fått en del respons på mitt inlägg ovan, både de som tycker det är bra och de som inte tycker det.

Jag anser att det är helt rätt att lägga ut en allmän påminnelse här och lyfta saker som är lätta att glömma och missa. Att hänga ut någon enskild på ett forum tycker jag är fel, om inget allvarligt hänt.

Ser man någon som flyger på ett sätt som inte känns säkert måste man ju självklart säga till den det gäller just då också, detta är lite allas ansvar, det är inte alltid vi i styrelsen är ute och flyger och ser vad som händer.
Johan J
Johan J
Fältchef

Antal inlägg : 323
Registration date : 06-11-27

Till överst på sidan Gå ner

Skärpning! Empty Sv: Skärpning!

Inlägg av Michael W tor 04 aug 2011, 02:08

Bra talat

Michael W
Michael W
Michael W