En ny AgWagon!
3 posters
Sida 1 av 1
En ny AgWagon!
Vissa flygplan gillar man mer än andra.. Har flugit med och slitit på min gamla Kyosho Cessna AgWagon i ett antal år nu, tyvärr har den blivit mjukare och mjukare samt rätt sjaskig med tiden.. Då jag gillar modellen och genren skarpt har jag spanat efter en ny ett tag. Till slut hittade jag denna, precis släppt från VQ Models.
(VQ står för Vietnam Quality, man har inte råd att vara kräsen alltid )
Har börjar med att meddels trasor och förtunning ta bort den inte så snygga dekoren på modellen, det är förtryckt självhäftande vit klädsel. Planen är nog att snabbt få upp den i luften, fungerar den fint ska den dekoreras och märkas enligt någon svensk förebild, har ju funnits några AgWagon på svenskt register.
(VQ står för Vietnam Quality, man har inte råd att vara kräsen alltid )
Har börjar med att meddels trasor och förtunning ta bort den inte så snygga dekoren på modellen, det är förtryckt självhäftande vit klädsel. Planen är nog att snabbt få upp den i luften, fungerar den fint ska den dekoreras och märkas enligt någon svensk förebild, har ju funnits några AgWagon på svenskt register.
Johan J- Fältchef
- Antal inlägg : 323
Registration date : 06-11-27
Sv: En ny AgWagon!
Kul! Den är lite större än den förra va? Väntar även på att få se din Pawney i luften!
Linkan- Den gamble ordföranden
- Antal inlägg : 898
Registration date : 06-12-05
Ja, de blir i samma storleksklass dessa två..
Ett lätt thinnerrus senare, nu är den helt vit och fri från dekor. Får se om det blir lite byggt i morn med, sen blir det lite semester på order av sambon.. Frustrerande
Ett lätt thinnerrus senare, nu är den helt vit och fri från dekor. Får se om det blir lite byggt i morn med, sen blir det lite semester på order av sambon.. Frustrerande
Johan J- Fältchef
Kan den bespruta mördarsniglar så är du välkommen hit Johan!
Staffan B- Ordförande
- Antal inlägg : 743
Registration date : 11-03-09
Hur var det nu, har den varit i luften ännu??
Nja.. den är färdig för provflygning, men har inte kommit längre.. Men lite mer flygtrim så!
(är lite småskeptisk till den tyvärr - väl tung och tyngdpunkten är bara rätt med full tank - trots att jag gjort vad jag kunnat. Vill inte vikta den mer och motorn är tillräckligt stor redan. Men det kan bli en spännande provflygning, puls runt 190 )
(är lite småskeptisk till den tyvärr - väl tung och tyngdpunkten är bara rätt med full tank - trots att jag gjort vad jag kunnat. Vill inte vikta den mer och motorn är tillräckligt stor redan. Men det kan bli en spännande provflygning, puls runt 190 )
Johan J- Fältchef
Ok. Men du har ju några flygtimmar i ryggen . Ta det lugnt me höjdroder utslaget, är den baktung så lär du ju känna det.... Men då måste en ju upp snart!
Ja, det är inte långt borta
Johan J- Fältchef
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet