20090512 Gripen i luften
2 posters
Sida 1 av 1
20090512 Gripen i luften
Då var det dags... Tankar upp och slår igång motorn på andra slaget .
¤Försöker starta fån marken, men lyckas inte få modellen att lyfta.
¤Nytt försök med handkast, lyckas i alla fall bli av med landställen .
¤Nytt försök och nu flyger den ju . Flygningen går mest ut på att hinna med att trimma planet. Sedan motorstop, når precis fältet.
¤Sista flygningen testar jag lite högfartsprestanda och den flyttar på sig ganska duktigt! Roll och stigprestenda överträffar allt annat jag tidigare spakat . Flyger en stund, sedan motorstop igen. Når fram till fältet och träffar det samma ganska hårt (sa någon jordfräs). Inga stora skador men motor och tank får nog ses över, inte så lustigt med motorbortfall varje flygning.
EDIT: Fältet var som vanligt i toppform! Har det blivit vertikalskuret ännu, Johan J?
¤Försöker starta fån marken, men lyckas inte få modellen att lyfta.
¤Nytt försök med handkast, lyckas i alla fall bli av med landställen .
¤Nytt försök och nu flyger den ju . Flygningen går mest ut på att hinna med att trimma planet. Sedan motorstop, når precis fältet.
¤Sista flygningen testar jag lite högfartsprestanda och den flyttar på sig ganska duktigt! Roll och stigprestenda överträffar allt annat jag tidigare spakat . Flyger en stund, sedan motorstop igen. Når fram till fältet och träffar det samma ganska hårt (sa någon jordfräs). Inga stora skador men motor och tank får nog ses över, inte så lustigt med motorbortfall varje flygning.
EDIT: Fältet var som vanligt i toppform! Har det blivit vertikalskuret ännu, Johan J?
Linkan- Den gamble ordföranden
- Antal inlägg : 898
Registration date : 06-12-05
Kan ha varit klunken...
Felsökte lite idag och upptäckte då att slangen till klunken hade böjt sig framåt... Om detta hände vid första "starten" eller sista "landningen" vet jag dock inte. Nu är den i alla fall riktig. Blir till att köra en hel tank på marken för att kontrollera tillförlitligheten på motorn, kommer att ta med mig min Peltor hörselskydd den dagen...
Linkan- Den gamble ordföranden
- Antal inlägg : 898
Registration date : 06-12-05
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet