AMFK Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

11Juli

4 posters

Gå ner

11Juli Empty 11Juli

Inlägg av magnuswrang ons 11 jul 2012, 21:59

Hej på er!
Jonas Och Magnus Var och flög kl 16:30-18:00

11Juli DSC_0021
11Juli DSC_0022
11Juli DSC_0023

Nått Tragist hände under sista flygningen Vinggröret gick av troligtvis gav kroppen upp i mellan vingarna så att röret kröktest.

11Juli DSC_0026
11Juli DSC_0024
11Juli DSC_0025
11Juli DSC_0027
11Juli DSC_0028

Så nu var min flygsäsong över bara spara till ny kärra över vintern har ju tid och titta nu på nästa projekt efter KI84.
Syn på sån fin kärra flög ju riktigt bra, han och prova start och landning själv såg framemot sommarn,hösten.
Gott mod Magnus inte ledsen för detta sånt som händer i denna hobby. cheers sunny
magnuswrang
magnuswrang

Antal inlägg : 240
Age : 55
Localisation : Alingsås
Registration date : 08-01-04

Till överst på sidan Gå ner

11Juli Empty Sv: 11Juli

Inlägg av Linkan ons 11 jul 2012, 23:15

Ja det var skönt att få lufta Corsairen igen! Men det som hände med din maskin är sannerligen märkligt! Vi har ju pressat den betydligt hårdare förut och nu viker sig ving röret i en vanlig roll Shocked . Riktigt tråkigt! Men detta visar ju hur saker och ting på ett ögonblick kan gå åt pipan och hur viktigt det är att inte flyga över depåområde eller andra förbjudna områden.
Linkan
Linkan
Den gamble ordföranden

Antal inlägg : 898
Age : 48
Localisation : Alingsås
Registration date : 06-12-05

Till överst på sidan Gå ner

11Juli Empty 11juli

Inlägg av magnuswrang ons 11 jul 2012, 23:21

Håller med Linkan!

Detta har vi ju haft uppe på Årsmötena,så nu hände det,Som tur var i södra banänden i åkern. sunny cheers


I morgon är allt urplockat ur denna trevliga Maskin.Lovade frugan att inte köpa nytt med engång.Får väl hålla, det vi ska ju utomlands v31.


magnuswrang
magnuswrang

Antal inlägg : 240
Age : 55
Localisation : Alingsås
Registration date : 08-01-04

Till överst på sidan Gå ner

11Juli Empty Sv: 11Juli

Inlägg av Emil tor 12 jul 2012, 09:25

Beklagar sorgen! Sad Allt har en baksida och allt har ett slut, men det som är bra är att allt också har en framsida och en början. Nu får du njuta av att leta ny modell och börja drömma lite. Det är gratis och man kan ta med sig tankarna vart man går. Till och med utomlands Very Happy
Emil
Emil

Antal inlägg : 352
Registration date : 11-01-13

Till överst på sidan Gå ner

11Juli Empty 12Juli

Inlägg av magnuswrang tor 12 jul 2012, 09:39

Tack Emil!
Tur att man har goa flygkopisar som stöttar.Idag ska jag ner och skruva ur resten av servon linkage.
Man kan nu börja drömma om nya finna flygplan.
Emil kolla över alla stag mellan vingrör vi tror det var där kroppen brast i kviveggen.Men vi har ju flugit så förut..Har tittat på det förut tyckte det såg och vara lite dåligt över allt i mellan kroppen.Dom har ju väldigt mycket luft.
mvh Magnus
magnuswrang
magnuswrang

Antal inlägg : 240
Age : 55
Localisation : Alingsås
Registration date : 08-01-04

Till överst på sidan Gå ner

11Juli Empty Sv: 11Juli

Inlägg av Staffan B fre 13 jul 2012, 00:17

En liten fundering? Jag har samma typ av alu.rör i AT 6:an. I vingarna är det papprör genom hål i spryglarna, limningen runt där var väl inte den bästa men vi får se hur det håller. Har nog varit bättre med ett kolfiberrör. Aluminium är ju en ganska mjuk metall men jag vågar nog påstå att efter upprepade brytningar får man ett brott och röret knäcks.
Staffan B
Staffan B
Ordförande

Antal inlägg : 743
Age : 71
Localisation : MAGRA SOLLEBRUNN
Registration date : 11-03-09

Till överst på sidan Gå ner

11Juli Empty Läste i rcforum USA

Inlägg av magnuswrang fre 13 jul 2012, 00:22

Detta har hänt förut läste jag att alu viker sig..Men jag tror det är som linkan sa att kroppen jet vika först..men det finns ju kolfiber att köpa ,så är du osäker skaffa ett kolfiber jag skulle gjort det ,funderade i dessa banor i våras.men tänkte att alu 30mm ska väl hålla.
magnuswrang
magnuswrang

Antal inlägg : 240
Age : 55
Localisation : Alingsås
Registration date : 08-01-04

Till överst på sidan Gå ner

11Juli Empty Sv: 11Juli

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet