AMFK Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

25 Juli

3 posters

Gå ner

25 Juli Empty 25 Juli

Inlägg av Linkan tor 26 jul 2012, 00:11

En bra dag på många sätt: Fint badväder och en fin flygkväll. Dessutom kom lönen in på kontot men den brukar ge sig av ganska snabbt... Åkte ut till fältet med Pittsen i bagagen. Hade tagit bort lite vikt i nosen och konstaterade att jag förmodligen kan ta bort lite till, det påverkade inte flygegenskaperna negativt. Provade även att byta från 16X6 till 16X8 men det blev inte bättre. Skulle kunna tänka mig att 17x6 är den perfekta dimensionen men 16X6 fungerar bra. Det blev bara två starter då jag var ute ganska sent. Gott om folk/åskådare men jag var ensam om att flyga, jag förmodar att fint väder och semestertider har en liiiten betydelse..... Känner att jag behöver lite mer tid med Pittsen, sedan ska vi nog kunna flyga den inverterat någon meter över fältet!
Även segelflygarna på stora fältet levererade denna kväll, många sköna lågsniffare och diverse akrobatiska övningar i luften bjöd de på!
Linkan
Linkan
Den gamble ordföranden

Antal inlägg : 898
Age : 48
Localisation : Alingsås
Registration date : 06-12-05

Till överst på sidan Gå ner

25 Juli Empty Sv: 25 Juli

Inlägg av Emil tor 26 jul 2012, 20:49

Låter grymt härligt! Önskar att jag var med, ser fram emot att få se din nya kärra. Den är riktigt snygg. Är tillbaka efter en semestertripp, hoppas att familjen inser hur viktigt det är med modellflyg och släpper iväg mig en stund Very Happy
Emil
Emil

Antal inlägg : 352
Registration date : 11-01-13

Till överst på sidan Gå ner

25 Juli Empty Sv: 25 Juli

Inlägg av Staffan B fre 27 jul 2012, 00:34

Helt rätt inställning, men det är svårt att övertyga dem ibland, de har alldeles för mycket konstiga ideer..
Staffan B
Staffan B
Ordförande

Antal inlägg : 743
Age : 71
Localisation : MAGRA SOLLEBRUNN
Registration date : 11-03-09

Till överst på sidan Gå ner

25 Juli Empty Sv: 25 Juli

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet