AMFK Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Fredag kväll 11 sept

2 posters

Gå ner

Fredag kväll 11 sept Empty Fredag kväll 11 sept

Inlägg av andersk fre 11 sep 2009, 23:03

Så fick Kellyn prova på Alingsåsgräset.
Gick inte så bra kan jag säga.
Kom upp 1 gång i luften efter 20-talet nose-over-försök.
Flög desto längre pass utan att landa, när jag väl lyckades komma upp.
(Hade egentligen tänkt å träna landningar oxå ikväll).
Innan detta luftburna pass, så hade jag hunnit med en vända till Gbg och Borås för att få till det med alla prylar jag behövde ändra på.
Jag har dock inte funnit några lätta 90mm hjul, det och ombockning av ställen är ett måste, annars kan jag ge denna skapelse till Johan, att användas när jordförbättring ska till.
Luftning, klippning av gräs å annan trädgårdssyssla.
Nåväl, glömde berätta att jag slängde bort 100 gram hjulvikter från nosen. Flög väldigt annorlunda därmed jämfört med igår.
Men jag är inte nöjd, tyngdpunkten ligger inte helt bra. Får testflyga mera, nu gäller först att överhuvudtaget komma från gräset.
andersk
andersk

Antal inlägg : 121
Localisation : Floda
Registration date : 08-02-05

Till överst på sidan Gå ner

Fredag kväll 11 sept Empty Sv: Fredag kväll 11 sept

Inlägg av Linkan lör 12 sep 2009, 19:22

Roligt att maskinen är hel i alla fall! Det är ju inte alls ovanligt att det strular lite i början när man har en ny kärra. Att den vill stå på näsan känner nog många igen. Själv är jag på några maskiner tvungen att ha ett JÄTTE utslag på höjden för att kunna taxa. Har vid något tillfälle glömt slå ifrån detta vid start och då har det varit mycket nära totalhaveri.... Om du kan bocka om stället så borde ju problemen försvinna. Ska bli roligt att se den i luften någon dag!
Linkan
Linkan
Den gamble ordföranden

Antal inlägg : 898
Age : 48
Localisation : Alingsås
Registration date : 06-12-05

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet