AMFK Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

hjälp med motor!

3 posters

Gå ner

hjälp med motor! Empty hjälp med motor!

Inlägg av grill tor 02 jul 2009, 01:47

Tjenna på er!.

Har just fått åning på en traniner som en kompis har köpt och kommer börja skola ute i rödene med.

HAn har min gamla magnum xl 52 4stroke på planet och motorn har legat på hyllan i två år, har just haft den i rödsprit ett dygn och försöker nu få igång den men den startar inte, gissar att det är nålen och tomgången som är fel efter ja skruvat upp nålen och förgasaren och tvättat. Undrar om någon på klubben kan hjälpa oss då ja jag är mycket dålig på motorinstellation.

ses,
ni får också gärna ringa mig på 0708 195 389

Mvh
Grill
grill
grill

Antal inlägg : 5
Registration date : 09-05-21

Till överst på sidan Gå ner

hjälp med motor! Empty Hej Fredrik!

Inlägg av magnuswrang sön 09 aug 2009, 12:30

Vem ska skola vem ?

Ska du skola honom,ska du nog prata med fältchefen ,Har du betalat medlemsavg?

Mvh Magnus Wrang
magnuswrang
magnuswrang

Antal inlägg : 240
Age : 55
Localisation : Alingsås
Registration date : 08-01-04

Till överst på sidan Gå ner

hjälp med motor! Empty Sv: hjälp med motor!

Inlägg av grill sön 09 aug 2009, 16:25

Jag har betalt medlemsavgiften! Finns det inget register så ni kan ha koll på det!!

Ang. skolning... vi har varit ute några gånger i sommar och flygit en trainer och han har blivit duktig snabbt, och han kommer betala medlemsavfgift, om kanske redan har gjort det.

Ja kan prata med fältchefen nästa gång så allt går rätt till...
grill
grill

Antal inlägg : 5
Registration date : 09-05-21

Till överst på sidan Gå ner

hjälp med motor! Empty Sv: hjälp med motor!

Inlägg av Johan R tis 11 aug 2009, 01:12

Hallå Grillen!

Kul att det går bra med skolningen cheers

Självklart så har kassören koll på inbetalade medlemsavgifter, men vi som är på forumet har ingen koll Laughing

Magnus fråga kommer sig av att vi har en segelflygare som gärna kommer upp och klagar på oss ideligen varför vi vill vara extra nogranna med att de som flyger är medvetna om var vi får flyga och var vi inte får flyga. Det händer att vi stöter på folk som flyger på fältet som vi inte har en aning om vilka det är och som inte är medvetna om bakgrunden till våra regler och framförallt inte känner till våra regler.

Eftersom du är en gammal AMFK:are som varit ute i förskingringen ett tag så är det ju inte alla som vet vem du är så tag Magnus fråga på rätt sätt.

Jag vet vem du är och ser inga problem med att du flyger på fältet. Om du dessutom hjälper nya flygare att komma igång så är ju detta super Exclamation Nya flygare - Nya kamrater!

Keep on flying - makes your mind smiling Very Happy

Fick du ordning på motorn förresten? Om du inte fått ordning på den så hjälper jag dig gärna att försöka fixa den.

mvh
Johan Rimquist
Johan R
Johan R

Antal inlägg : 92
Registration date : 07-05-01

Till överst på sidan Gå ner

hjälp med motor! Empty Sv: hjälp med motor!

Inlägg av grill tis 11 aug 2009, 09:04

Jodå.

Efter fått experthjälp på fältet, funkar den gamla4taktan kanon, något hög tomgång, så den skulle ja gärna få hjälp med någon gång.

Ha de bäst, så hoppas ja vi ses där ute innan höstmörkret kommer ikapp oss...

Grillen
grill
grill

Antal inlägg : 5
Registration date : 09-05-21

Till överst på sidan Gå ner

hjälp med motor! Empty Hej Grill

Inlägg av magnuswrang fre 21 aug 2009, 21:53

Hej fredrik!

Jag menar inget illa ..Jag hoppas att vi möts på fältet Smile roligt att du är tillbaka.
Du har säker läst johans inlägg ovanför bra skrivet Johan.
Mvh Magnus Wrang sunny
magnuswrang
magnuswrang

Antal inlägg : 240
Age : 55
Localisation : Alingsås
Registration date : 08-01-04

Till överst på sidan Gå ner

hjälp med motor! Empty Sv: hjälp med motor!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet