AMFK Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Måndag kväll 15 juni: Lite mer trimmning

Gå ner

Måndag kväll 15 juni: Lite mer trimmning Empty Måndag kväll 15 juni: Lite mer trimmning

Inlägg av andersk tis 16 jun 2009, 00:58

Fin kväll men blåsigt ända till 21.15. Och vinden kom in från norr, 90 grader mot fältet. Så det blev en bra övning att landa på tvären hela kvällen.
Klart att det är trixigt å komma in parallellt med södra gräskanten å se'n svänga in på fältet.
Kärran var ballastad med 32 gram.

Utslagen ändrade, men Fireworks'en flyger sådär. Måste fundera på någon setup som fungerar bättre i startögonblicket. Även om jag kastar den horisontellt med marken så stiger den i princip lodrätt, tappar därmed onödigt med höjd. Får programmera nå'n knapp nu när trottelreglaget används för broms.
Lyckades få till det med 34 mm utslag nedåt på skevrodren, så broms verkar funka bra.

Lagom när batteriet tog slut så mojnade vinden. Kör med 1-cells LiPo, så det är ett smalt spänningsfält som mottagaren får stå ut med.
Från 4,2 till 3,7 Volt. Tur jag har tvåvägskommunikation med Jeti 2,5 GHz-mottagaren och sändaren, så jag kan läsa av spänningen live hela tiden.
Får fundera på ett 2-cells LiPo och ett lätt BEC, får gräva i "indoor"-lådorna.

Hur blir vädret imorgon?
Öva mera, det här är kul.
andersk
andersk

Antal inlägg : 121
Localisation : Floda
Registration date : 08-02-05

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet